Carolyn Leslie

Gabinete: A212

cleslie@fcsh.unl.pt

3. How EFL learners collaborate during task-based peer interaction (non-funded research project) May 2018- present.

 

The aim of this project is to describe how learners in 4th and 7th years of compulsory education in an EFL context collaborate with a peer to accomplish an oral task. This is being carried out through analysis of their collaborative talk for evidence of social interaction, task management and a focus on language, comparing how these features differ according to age. This project is at the stage of analysing data and writing up results.

Unidade de investigação: Centro de Estudos Ingleses de Tradução e Anglo-Portugueses (CETAPS)

Áreas de investigação: Peer interaction in the foreign/second language classroom, Affect and language learning, Task based learning, Cohesive and less cohesive groups, Classroom research

Formação
AnoGrauInstituiçãoÁrea
2009MestradoApplied Linguistics and TESOL
1985DoutoramentoHeriot-Watt UniversityMicrobiology
DoutoramentoUniversidade NOVA de LisboaLínguas, Literaturas e Culturas, Especialidade em Didática de Línguas Estrangeiras
  • Engagement during peer interaction in the primary English classroom  
  • Primary English teacher education in Portugal  
  • Avaliação das Aprendizagens de Inglês no 1º CEB  
  • Battling Against a Traditional Assessment Culture  
  • Effects of conversational strategy use in young learners' oral interaction  
TítuloFonte de financiamentoInícioEstado
Mapping approaches project, 2018-Concluído
Assessment in Primary English education in Portugal: Teachers perceptions and practices 2017-Concluído
CargoInícioFim
English Teacher, British Council, 1996-2016
Leitor, Uni Nova de Lisboa, 2010-2015
Docente no curso 'Spoken English' no curso complementar para professores de Inglês no ensino basico
Docente no mestrado do Ensino de Inglês no 1º ciclo do ensino basico
Consultora científica e linguística dos manuais Upgrade (8º, 9º,10º 11º) Edições ASA
eModerator no curso online CiPELT do British Council, de formação para a docência no groupo 120, 2015 - 16
e Moderator no curso online Primary Essentials do British Council em associação com a APPI, 2016 e 2017
Membro do Comissão Pedagogíca de APPI (Associação Portuguesa de Professores de Inglês)